تعریف مدیریت سود

تضاد منافع بین مدیران و مالکان (سهامداران)، احتمال خطر ارائه اطلاعات غیر قابل اتکا را افزایش می­دهد. سود به­ عنوان مهمترین منبع اطلاعاتی در دسترس استفاده کنندگان می­تواند توسط مدیریت شرکت با انگیزه­های مختلف مورد دستکاری واقع شود. مدیریت سود به­ عنوان اقدام آگاهانه به­ عمل آمده توسط مدیریت در خصوص چگونگی گزارش سود، جهت رسیدن به اهداف خاص به گونه­ای که منطبق با اصول حسابداری باشد، تعریف می­کند. با توجه به اینکه شرکت­ها انگیزه کافی برای مدیریت سود دارند، ارزش حسابرسی افزایش می­یابد زیرا حسابرسی انگیزه فرصت­ طلبی مدیریت در صورت­ های مالی را کاهش می­ دهد. هر چه انگیزه­ های شرکت برای مدیریت عملکرد حسابداری آن قوی­ تر باشد، ارزش حسابرسی به ­عنوان یک ابزار نظارت حاکمیت شرکتی افزایش می ­یابد. اگر مدیریت سود فرصت طلبانه با استفاده از سیستم­های نظارتی کنترل شود، سودهای حسابداری قابل اتکاتر و حاوی اطلاعات مفیدتری هستند .

در فایل زیر تعریف مدیریت سود به همراه سال، شماره صفحه و منبع (در قالب فایل WORD
)قرار داده شده است.

با دانلود این فایل به راحتی در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید

  • مناسب برای دانشجویان ارشد و دکتری
افزودن به لیست پرداخت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.