تعریف پوشش خبری

 دو نظریه رقابتی وجود دارد. اولین نظریه به نظریه فشار بازار اشاره دارد. در این نظریه بیان می شود که فشار بازار ناشی پوشش خبری منجربه رفتارهای نزدیک بینانه مدیریتی می­ شود که در این صورت انگیزه فعالیت­ های مدیریت سود را افزایش می­ دهد. دومین نظریه به نظریه نظارت اشاره دارد. در این نظریه بیان می شود که پوشش خبری به عنوان یک سازوکار نظارتی عمل کرده و موجب محدودیت در انجام اقدامات فرصت طلبانه مدیریت می شود. علاوه بر این پوشش خبری می تواند بر نوسانات قیمت سهام و قیمت مورد انتظار سهام تاثیر گذار باشد. گزارشات ارائه شده از طریق رسانه در مورد عملکرد سهام منجربه نوسانات در قیمت سهام می شود. زمانی که آهنگ پوشش خبری در مورد ارزش سهام مثبت باشد قیمت سهام شرکت تغییر چشم­گیری نخواهد داشت اما زمانی که آهنگ پوشش خبری در مورد ارزش سهام منفی باشد قیمت سهام به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. علاوه بر این پوشش خبری می تواند موجب افزایش فشار برای خرید و فروش بیش از اندازه سهام در بازار شود.

در فایل زیر تعریف پوشش خبری به همراه سال، شماره صفحه و منبع (در قالب فایل WORD
)قرار داده شده است.

با دانلود این فایل به راحتی در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید

  • مناسب برای دانشجویان ارشد و دکتری
افزودن به لیست پرداخت

 

تعریف پوشش خبری
۴.۵ (۹۰%) ۲ vote[s]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.